Nový ECLIPSE CROSS převzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické.
Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd až 55 km (podle WLTP), a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.
Systém pohonu PHEV na bázi elektromobilu je plně automatický, vyznačuje se hladkým chodem a není spojen s žádnými zásahy ze strany uživatele – a navíc je zcela spolehlivý. Podobně jako v případě Outlanderu PHEV umožňuje architektura vozu zabudovat trakční akumulátor do prostoru mezi nápravami, což přináší zjevné výhody pro zákazníka.
Standardní dobíjení
Rychlodobíjení
Tlačítka SAVE/CHARGE a EV
Zásuvka 230V
Vypínač zásuvky 230V
Sdružené ukazatele
K dispozici jsou tři jízdní režimy: v režimu EV slouží k pohonu vozidla elektromotory, čerpající elektřinu z baterie soustavy pohonu; režim sériového hybridu využívá zážehový motor ke generování elektřiny pro elektromotory, které pohánějí vozidlo; režim paralelního hybridu zase využívá zážehový motor přímo k pohonu vozidla za asistence elektromotorů. Díky automatickému přepínání mezi těmito režimy v závislosti na jízdních podmínkách s prioritou režimu EV si může řidič vychutnávat radost z elektrického pohonu v nejrůznějších prostředích.
Displej zobrazuje různé funkce elektrického pohonu včetně úrovně nabití baterie, nebo eko-indexu. Uvidíte tak tok a aktuální spotřebu energie, a také status regenerativního brzdění, které během zpomalování pomáhá dobíjet baterie. Řidič může zobrazit historii svých jízd a zkontrolovat tak, kolik kilometrů ujel na určité množství energie.
Konstruktéři modelu Eclipse Cross PHEV dále optimalizovali rozložení hmotnosti mezi nápravami a snížili těžiště vozu umístěním vysokokapacitní baterie pohonu pod podlahu přibližně uprostřed vozidla. Výsledkem úprav je ještě pohodlnější jízda s příkladnou stabilitou řízení. Benzínové provedení je vybaveno systémem S-AWC s integrovanou aktivní kontrolou stáčení kolem svislé osy (AYC) pro úpravu brzdné síly mezi koly na levé a pravé straně ve prospěch precizního zatáčení; dále je zde systém ABS a aktivní řízení stability (ASC) pro regulaci brzdné síly v rámci elektronicky řízeného pohonu 4WD pro optimální rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola. Díky integrovanému řízení uvedených systémů je zajištěno mimořádně stabilní chování vozidla zcela v souladu se záměry řidiče. To ve spojení s optimálně nastaveným systémem odpružení propůjčuje modelu Eclipse Cross PHEV vysokou míru stability a precizní jízdní chování pro každodenní používání, jakožto i lepší ovladatelnost na kluzkých cestách.
Pro majitele Eclipse Cross PHEV jsou připraveny různé jízdní režimy v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách.
Režim Normal přináší přirozené nastavení řízení a stabilitu pro nejrůznější jízdní situace. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na kluzkých površích, jako např. zasněžených cestách. Režim Gravel znamená vynikající ovladatelnost a stabilitu na nezpevněných površích. Provedení PHEV též disponuje režimem Tarmac pro ještě lepší schopnosti a stabilitu v zatáčkách, zejména na suchých zpevněných površích pro radost z řízení se zvýšeným pocitem bezpečí.
Přední sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači zátěže, které lépe fixují tělo při nárazu a současně chrání posádku v případě nehody před nadměrným tahem bezpečnostního pásu.
Dále Eclipse Cross PHEV disponuje zesílením v oblasti podvozku, úpravou převodového poměru elektrického posilovače řízení a jeho odezvy, novým naladěním tlumičů a pružin. Využity jsou pneumatiky s nižším valivým odporem a zlepšené parametry odhlučnění a redukce vibrací – větší využití materiálů pohlcujících hluk v konstrukci střechy, odhlučnění podlahy a uložení zadní nápravy, nový tvar sání motoru a výfuku.
Systémy poskytující maximální bezpečnost
7 airbagů
Systém S-AWC (Super all wheel control)
Multiaround systém
Nový systém navigace SDA s podporou připojení chytrých telefonů nabízí praktické funkce vč. navigování prostřednictvím vestavěných map a podpory dopravních informací VICS. Součástí základní výbavy všech provedení jsou také technologie Apple CarPlay a Android Auto. Palubní displej infotainmentu byl zvětšen na 8" ve prospěch lepší čitelnosti i snadnějšího ovládání.
Prémiový systém ozvučení MPSS (Mitsubishi Power Sound System), který MISUBISHI MOTORS navrhlo speciálně pro Eclipse Cross PHEV 4x4, zahrnuje osm reproduktorů vysoké kvality vč. specifického odladění a rozmístění s ohledem na tvary vozidla. Přední reproduktory s kuželovou ozvučnicí ze skelných vláken s povrchovou úpravou pomocí vakuově napařovaného hliníku, přední středopásmové tweetery s kuželovou ozvučnicí z uhlíkových vláken, resp. koaxiální dvoucestné reproduktory v zadních dveřích v kombinaci s výškovými reproduktory zprostředkují dokonalý akustický zážitek.
Vyhřívání volantu
Datové vstupy USB
Head-up displej
Automatická dvouzónová klimatizace
Nový multimediální systém SDA
Prémiový audiosystém o výkonu 510W